יום שבת, 1 בדצמבר 2012

מה הסיפור שלך עם כסף?



האם יש לך מחשבות מעיקות כמו- אין לי כסף, אני לא יודע לעשות כסף, אני אאבד את הכסף שלי, אף פעם לא יהיה לי כסף... כסף בורח לי...אני לא יודעת לקבל כסף...
כסף פוגש אותנו בכל תחום בחיים. גם אם נרצה להקדיש את עצמנו להתפתחות רוחנית ונחשוב שכסף לא מעניין אותנו, נצטרך כסף כדי לשלם לסדנאות, ספרים, מורים... אז מה הסיפור שלך עם כסף?
אחת המחשבות שלי בנוגע לכסף, היא שאף פעם לא ארוויח היטב, כיוון שאיני יודעת לשווק את עצמי... נשמע מוכר? רק לכתוב את המחשבה הזו ואני מרגישה לחץ בסרעפת. ממש נשבקת בנוגע לשיווק.
כשמחשבה כואבת לנו, יש כאן רמז מצד הגוף שאנחנו מאמינים למחשבה שמחליטה על המציאות, או יתרה מזו, מתווכחת עם המציאות. 

מבט מהיר אחורה בזמן ושלל דוגמאות לכך שאיני יודעת לשווק את עצמי, קופצות לי מהביוגרפיה כמו סוכריות חמוצות בלשון. המחשבה יושבת לי על העדשה שדרכה אני מתבוננת במציאות .
שיטת "העבודה של ביירון קייטי" מציעה לנו דרך לצלול מתחת למעטה המחשבה ובעזרת 4 שאלות והיפוכים לברר, מה היא האמת בנוגע לנושא. מוזמנים להצטרף אליי לחקירה ולמצוא את התשובות שלכם לשאלות המופיעות באדום.
אני לא יודעת לשווק את עצמי
1-האם זאת אמת ?
כן
2-האם אני יכולה לדעת בוודאות שזו אמת?
לא
3-איך אני מגיבה כשאני מאמינה למחשבה? - אני מרגישה לוזרית, לחץ בגרון, בסרעפת ותחושת רפיון בידיים. נראה לי שפעם היה יותר פשוט, הקייטנות שעשיתי קרו מעצמם, בלי שיווק. לימדתי בבתי-ספר בלי לשווק את עצמי. אני מקנאה במי שהייתי פעם. אני מקנאה במי שזה קל לו, נראה שכולם מסביבי משווקים את עצמם באופן משווק להפליא. אני מבקרת עצמי במחשבות שבעצם אין לי מה להציע...אני בס"ה מאפשרת...שואלת שאלות שכל-אחד יכול לשאול, עם קצת אימונים גם החתולה שלי תהיה מאפשרת מעולה. (אם היא לא תזוז כשאני שמה לה את כרטיס השאלות בפה). 
כשאני מאמינה למחשבה, אני בסרט שאני לא במקצוע הנכון. מגלגלת כמה פריימים אחורה ורואה שזה סרט בהמשכים, בילדות- אני לא בכיתה הנכונה, לא במשפחה הנכונה, לא עם החברים הנכונים, לא בעיר הנכונה, לא בשיווק הנכון...כשאני מאמינה למחשבה, אני מרגישה תקועה, מסורבלת, לא יודעת מאיפה להתחיל... כל הנושא הזה של שיווק, שייך לעולם המבוגרים ואני תנו לי לשחק ולצייר... זה מלחיץ אותי... תעזבו אותי, תנו לישון
 כשאני מאמינה למחשבה שאני לא יודעת לשווק, כל היחס שלי לשיווק ומשווקים חשדני, לא מאמינה להם ולא רוצה להיות כמוהם, רואה אותם כמפזרים הבטחות ללא כיסוי.
אני בעצם רוצה להיות בעידן אחר, אני לא בזמן הנכון!...אני מתרפקת בערגה לתקופה של סחר בצדפים, מפיות, בולים.
העולם כולו נראה לי טכנולוגי קר ומנוכר.     
בסדר מיצינוJ
4-מי אהיה בלי האמונה במחשבה- "אני לא יודעת איך לשווק את עצמי"?

רגועה, פנויה, סקרנית...רגע עונה לטלפון , תכף חוזרת...הפתעה!! על הקו הייתה חברתי סיגל האהובה, לא דיברנו שלוש שנים (!) כעת היא בוועד-מורים ומזמינה אותי להעביר מפגש לצוות...
(הערת ביניים, כשעושים חקירה לא עונים לטלפונים...רק אם אתם עם הפרעת קשב כמוני), איפה היינו? בלי המחשבה שאני לא יודעת לשווק את עצמי, אני נושמת מלוא ריאותיי, נינוחה וכרגע מוקסמת מהפלא שהתרחש, הנה הרפיתי וכבר אפשרתי לחיים לנוע דרכי.

שלב ההיפוכים- את המחשבה שחקרנו הופכים לצדדים שונים
אני לא יודעת לשווק את עצמי הופך ל- 
1-אני כן יודעת לשווק את עצמי
אני משתפת את העבודה של ביירון קייטי עם כל מי שנקרה בדרכי. אפשר לקרוא לזה שיווק. השבוע הגיע אליי תלמיד, בזכות זה שלפני שנה, נתתי לו מתנה את הספר הקטן של ביירון קייטי. תלמיד אחר שלי, הכרתי בנסיעה ברכבת. אני יודעת לשווק את עצמי, אני מביאה את הסיפורים שאני כותבת לאנשים שעובדים עם ילדים. אתמול בפסטיבל שנכחתי בו, פגשתי 3 אנשים שקנו בעבר סיפורים שלי. כנראה שמשהו בשיווק, אני כן יודעת לעשות.
2-אני לא יודעת לשווק את עצמי וזה בסדר
זה היפוך שבא לבדוק את האופציה שמה שחשבנו שהוא שלילי, הוא דווקא חיובי. אני לא יודעת לשווק את עצמי וזה בסדר, כי זה רק אומר שזה לא התפקיד שלי. כדאי שאתן לאנשים שמבינים בזה לעסוק במלאכה.  אני לא יודעת לשווק את עצמי וזה בסדר, זה מפנה אותי לעסוק בכתיבה, יצירה, הנחייה-מה שאני אוהבת לעשות. 
 אני לא יודעת לשווק את עצמי וזה בסדר, זה נותן לי אפשרות לברר מה מדויק לי, באיזו דרך להביא את מה שיש לי לתת לעולם. בהיפוך הזה אני שמה לב שכמות האנשים שמגיעה אליי, מתאימה לי כרגע וגם שרב האנשים שמגיעים אליי, הגיעו דרך המלצות ולא דרך "אמצעי שיווק". אני מוצאת שנכון לי לעסוק בשיתוף ולא בשיווק.
3-החשיבה שלי לא יודעת לשווק את עצמי
החשיבה שלי יורדת עליי, ממעיטה בערך של מה שיש לי לתת, מספרת שאני לא מספיק טובה. משווה אותי לאחרים ובהשוואה אני יוצאת מופסדת, כיוון שאני לא דוקטורית או פסיכולגית . 

בעזרת החקירה הגעתי להחלטה להיעזר בדרכים נוספות לשווק את עצמי ובימים אלה נכנסתי להיות חלק מהמנחים באתר הנהדר- ניו-אייג' אקדמי, שם אני הולכת להעביר קורסים של העבודה שיתמקדו כל פעם בנושא אחר. הקורס הראשון יהיה בנושא "כסף ואני" ובהתמקדות במחשבות על שיווק...

לפני שבוע ערכתי דרך האתר וובינאר חינם, שעניינו היה מחשבות שיש לנו בנוגע למצב הביטחוני והאם השגנו הפסקת אש פנימית. לקבלת הקלטה והרשמה לאתר- כנסו ללינק-http://www.newac.co.il/webbatgal

הפעם אני מוסיפה לפוסט את שירה של אתי אנקרי- מליונים - שמעלה מחשבה מצוינת לחקירה- אנשים בלי כסף לא שווים פרוטה...האם זו אמת?
https://www.youtube.com/watch?v=5xZqusDHnrI

אין תגובות: